Akupunktur & Moxa

Behandlingar inom TCM - akupunktur

Puls- och tungdiagnostik
Man kan behandla såväl akuta som kroniska sjukdomstillstånd. Min specialité är allergi, hudsjukdomar, mag- och tarmbesvär, men jag behandlar även nedanstående sjukdomstillstånd:

Rygg-, nack- och ledbesvär

Reumatiska problem och fibromyalgi

Migrän och spänningshuvudvärk

Matsmältningsbesvär: magkatarr, diarré och förstoppning

Nervsmärtor, bältros och trigeminus neuralgi

Allergier, astma, eksem och bihåleinflammationer  (pdf-fil) läs mer  ››

Depressioner, sömnsvårigheter

Infertilitet - barnlöshet   läs mer ››

Menstruations- och övergångsbesvär

Idrotts- och belastningsskador, inflamationer

Övervikt, rök- och alkoholavvänjning

Väntrum
Behandlingsresultat

Efter behandling med akupunktur känner patienten sig ofta lugn och avslappnad. Vid ett enkelt akut problem, t.ex stel nacke kan det räcka med en behandling. De flesta problem kräver dock en serie på cirka tio behandlingar, en till två gånger i veckan. Ju längre tid man haft sjukdomen desto fler behandlingar kan krävas. Förändringar kan uppträda efter en behandling, men i regel krävs fyra till fem behandlingar innan effekt noteras. I vissa fall är resultatet av behandlingen bestående. I vissa fall kan patienten hållas smärtfri eller problemfri genom underhållande behandling t ex en gång per månad.
Mera info om akupunktur  ››

Ansiktsföryngring

Ansiktsföryngring genom akupunktur är ett smärtfritt och effektivt sätt att reducera ålderstecken på. Denna process föryngrar och revitaliserar både ansikte och hela kroppen med hjälp av traditionell kinesisk medicin.

Proceduren startar med en diagnos av akupunktör dr Ma Xuehong. Hon sätter sen mycket tunna nålar på speciella punkter i ansiktet för att påverka Qi - energin i kroppen.

Efter akupunkturbehandlingen får du ansiktsbehandling av en kinesisk, erfaren hudterapeut som ger ansiktsmassage med kinesiska, naturliga örtprodukter.

Vad blir effekten?

Behandlingen förbättrar ansiktsmusklernas framtoning, blodcirkulationen ökar, hormonbalansen förbättras, produktionen av collagen och elastin förbättras. Resultatet av behandlingarna är en fastare och mer ungdomlig hud med färre rynkor. Eftersom vi behandlar hela kroppen, kommer våra patienter att känna avkoppling och ökat välbefinnande. För att se resultat krävs ett antal behandlingar. Hur många behandlingar som krävs är individuellt. Fråga gärna om detta när diagnosen ställs.

Välkommen att boka tid för en gratis konsultation!
Eller boka både konsultation och behandling samtidigt.